Leisureweek 2011
 [ Start ] [ Nieuws en informatie ] [ Evenementen ] [ Leisurekrant ] [ Foto's ] [Discussieforum] [Facebook] [Navigatieoverzicht]

Omhoog

Leisureweek 2011 – Randmeren – (foto)verslag

Vrijdag 22 juli vertrekken we in de middag vanaf de Eemhof naar Lelystad. Op het Markermeer staat een NW 5 Bft wat een ruige golfslag tot gevolg heeft en omdat de wind zaterdag nog verder zal toenemen willen we zo ver mogelijk zien te komen. Bij Jachthaven Lelystad Haven vinden we het welletjes en meren af aan de passantensteiger. Achteraf beoordeeld hadden we beter meteen door kunnen varen naar WSV Houtribhaven, want we liggen er aan lager wal en hebben weinig bescherming tegen de golven. Bovendien moeten we nu de volgende dag met veel wind het laatste stuk afleggen.

ZATERDAG 23 JULI

Gelukkig gaat dat inclusief schutten prima en kunnen we zelfs meteen de sluiskom invaren zonder te hoeven afmeren. In de Houtribhaven worden we verwacht door de vriendelijke havenmeester en de drie Leisures die er al liggen.

Door de harde wind bereiken op deze eerste dag van de Leisureweek slechts 6 van de 10 deelnemers het startpunt. Geen weer om gezellig op de kant te zitten, daarom wordt ’s avonds de 'Openingsborrel' in het havenrestaurant georganiseerd. Daarbij maken we kennis met ons jongste clublid Lars, die deze Leisureweek single zal varen in zijn Leisure 17, Little Blue (helemaal rechts op de foto).

ZONDAG 24 JULI

Het weer is zo slecht dat we niet vertrekken en er ook geen andere Leisures in Lelystad arriveren. Niet eerder lagen we bij het begin van een Leisureweek al zo verspreid. Wij maken van de nood een deugd en gaan ’s avonds samen dineren in het havenrestaurant.

MAANDAG 25 JULI

Op maandag kan er weer gevaren worden, maar nu is de wind op. We moeten rechtstreeks naar Kampen, een dubbele afstand omdat we Nagele hebben overgeslagen, dat wordt dus motoren. We willen niet te laat aankomen want de havenmeester van WSV Buitenhaven kan maar met moeite een kom voor ons vrijhouden. Onderweg zien we de brug over het Ketelmeer geruime tijd half open staan, kennelijk kan hij niet (verder) openen of sluiten. Aan beide kanten liggen veel schepen rondjes te draaien en staan lange rijen auto's. We maken ons zorgen: wij kunnen wel onder de brug door, maar de Manta II niet: zal ze nog kunnen aansluiten? Waarschijnlijk duurde het uiteindelijk ca. een uur voor het weg- en scheepvaartverkeer weer kon doorgaan.

's Avonds zijn we compleet. De WSV heeft bediening geregeld in het Havencafé, zodat we daar met zijn allen kunnen bijpraten.

DINSDAG 26 JULI

Richting Elburg.

Vanwege de mogelijke drukte bij de Roggebotsluis vertrekt de helft van de Leisurevloot al om 7 uur uit Kampen. Afgesproken is niet in Elburg naar een ligplaats te gaan zoeken (omdat we dan zeer waarschijnlijk niet bij elkaar kunnen liggen, de havenmeester wilde niets toezeggen) maar bij de Jachthaven Rivièra Beach te gaan kijken. Daar is een zwembad en supermarkt en bovendien is voor de liefhebbers Elburg per fiets of bus bereikbaar.

WOENSDAG 27 JULI

In Harderwijk meren we af bij de Knar. De Havenmeester is er even niet, maar vanaf een grote motorboot wordt ons toegeroepen 'dat stuk is helemaal voor jullie'. Goed geregeld, we liggen allemaal bij elkaar.
Het is markt en nadat we een visje hebben gescoord storten we ons in de plezierige drukte.

Altijd gezellig bij de Hi..

Eindelijk ook goed weer om 's avonds samen op de kant te zitten, de haven biedt er ook prima plek voor, met een vaste tafel en 4 stoelen. De rest zetten we er zelf bij.

DONDERDAG 28 JULI

In Zeewolde leggen we aan in de Bonshaven. Voor de schepen die aan de M-steiger liggen is daar geen elektriciteits beschikbaar. Het kan wel van 100 m verder (van de camping) komen, maar dat blijkt ons te ver. De Marba voegt zich in deze haven bij de Leisure vloot. Aan het eind van de middag barst een hevig onweer los en worden de ramen van de She op lekdichtheid getest. Een kleine lekkage wordt met het vaster draaien van enkele schroeven snel verholpen, maar dat is wel aanleiding om binnenkort een vers randje siliconenkit om de raamranden aan te brengen.

Oproep: wie heeft een foto voor dit verslag?

VRIJDAG 29 JULI

D

Bij de Eemhof zijn 150 recreatie appartementen gebouwd. Daar wordt nu de laatste hand aan de inrichting gelegd. De horizon van de Eemhof lijkt daardoor nu meer op Port Grimaud dan op een plaatsje tegenover Spakenburg.

In het tropische zwembad van de Eemhof gaan de jongeren hun hart ophalen.

ZATERDAG 30 JULI

De Eemhof is dit jaar de laatste bestemming van de Leisureweek. Op zaterdagmorgen wordt in de pizzeria op het park met koffie en gebak afscheid genomen van elkaar.

De Leisureweek is weer geslaagd, (met heel veel dank aan Erik voor de organisatie) maar jammer dat de weergoden niet ietsje meer hebben meegewerkt. Want afgezien van een gebrek aan voldoende zonneschijn, was het met de wind hollen of stilstaan.

Edward,
SHE

Voor adressen en details van de havens zie Documentatie (pdf)

Aanmelden evenement ] Stertocht 2017 ] Jaarvergadering 2017 ] Najaar 2016 ] Leisureweek 2016 ] Stertocht 2016 ] Jaarvergadering 2016 ] Najaar 2015 ] Leisureweek 2015 ] Stertocht 2015 ] Jaarvergadering 2015 ] Najaar 2014 ] Leisureweek 2014 ] Stertocht 2014 ] Jaarvergadering 2014 ] Najaar 2013 ] Leisureweek 2013 ] Stertocht 2013 ] Jaarvergadering 2013 ] Najaar 2012 ] Bezoek engelse LOA ] 35-jarig Jubileum evenement ] Leisureweek 2012 ] Stertocht 2012 ] Najaar 2011 ] [ Leisureweek 2011 ] Stertocht 2011 ] vakantiespreiding 2011-2014 ] Jaarvergadering 2011 ] Evenementen 2006 - 2010 ] Evenementen 2000 - 2005 ] [ Navigatieoverzicht ]

Heeft u vragen of opmerkingen over deze website? Zend een e-mail aan de webbeheerder .